Skip to main content

PENERAPAN UITM


what a lovely picture of mine

Assalamualaikan dan selamat petang semua!
First of all ziqa nak ucapkan selamat datang ke sarang ziqa yang dah lama gilaaaaaa ziqa abaikan sejak i dunno beberapa bulan.

So, ziqah hanya nak cakap that on 12/10/2016 ziqa dah officially habiskan diploma. Hooray!! well there are some of kawan ziqa yang extend sem. But ziqa harap yang terbaik untuk mereka. Tak salah pun extend sem ni. Ada senior ziqa yang dah sampai part 9 okay.

okay let's skip those benda intro mengarut tu. Hari ni ziqa nak share macam mana nak apply penerapan.

Penerepan itu maksudnya

Diploma Semester Akhir UiTM >>>>>>>>>> Sarjana Muda UiTM

First of all, dekat tangan guys kena ada No Slip BSN Penerapan UiTM


ni contoh. Kalau korang purchase daripada ATM or kaunter tu, make sure ada tulis Penerapan UiTM/UiTM-Penerapan.

Harganya seperti yg tertera: RM9.00 + GST&CAJ(RM1.06)

Lepas dah beli tu korang boleh lah log in student portal and terus pergi dekat "APPLICATION FOR CONTINUATION OF STUDIES"

Lepas tu masukkanlah no BSN yg korang dah purchase tu.
Isi details tu semua and hantar. Koraang akan diberi tiga ruang pilihan tau. So pilihlah sebaik mungkin dan ikut mana korang suka nak belajar.

Kalau nak ikut kawan, sila meninggal!
Korang boleh kemaskini 2 kali lepas hantar tu.


Gambar atas ni ziqa snip daripada laman web UiTM sendiri tau. So, dia kata dekat situ tarikh pendaftaran ialah 26 Februari 2017.
Kepada yang tak ada kerja kat rumah tu buat2 lah cari kerja okay!

Ziqa tak tahu lah tu tarikh daftar subjek atau daftar masuk.  Mestilah daftar masukkan.
Ziqa check akademik kalendar pun belum ada untuk sesi ni. So, kita enjoy dulu.


Ziqa suggest siapa yang mmg dari diploma UiTM korang pursue jelah degree dekat UiTM nanti dapat tolak kredit. Itu pun kalau pursue in the same flow lah.

Good luck semua!!

Itu sahaja. Bubye!

Comments

Popular posts from this blog

Bachelor of Computer Science (Hons) Multimedia Computing - UiTM Jasin

Assalamualaikum! Tahniah kepada rakan-rakan degree dengan result exam yang hari tu tuu. Saya punya result berubah 0.01 je daripada sem lepas punya. HAHAHAHA kelakarkan. My last post is about penerapan UiTM, and this post is about me getting into the fifth semester of my degree's journey. OMG time flies so fast. So, taking this course has been my goal since Diploma because i like multimedia. Photoshop, Flash, Premiere Pro, etc. Yes, in degree we did learn and explore more about the software. I used Blender to create a mushroom, a city and stuff. It is my thing and I don't regret this. People ask if we need to be excellent in drawing. Nahh, I am a bad illustrator. My sister is such a great illustrator. She can draw any vector shape. She does not know how to draw a scenery. For me, taking this course is you have to play with your creativity and hardwork because a good outcome wont come without it. I am myself is not a creative person at all. To compare this course with oth...

CS110 Sains Komputer

Hello2 semua! Hari ini saya nak bagi talk pasal Diploma Sains Komputer. Because I met so many juniors on Twitter. But tak dapat lah interview sorang2 kan. Kalau dia orang bijak, dia orang lah approach kita. Kan? So, I'm going to start with plan of study.  Well, so if you guys take a look on the pictures above, korang tahu lah subject apa yang korang akan ambil. Semester 1 - 3 memang kena koku. haha Nasib baik saya lepas koku sem 1 and 2, kalau tak repeat koku lah jawabnya. Confession: Saya repeat paper MAT133.   malunyaaaa haha abaikan unpopular confession tu. Apa lagi ek. hah! Masa sem 1 subject killer adalah Account. Sem 2 pulak Economy. Sem 3 pergh pergh pergh Management. OTL *le cries* Sem 4 and 5 dah tak ada subject macam tu. Macam tu paham kan? Hah... Nanti ada subject elective. Ni semua kau orang akan didedahkan oleh PA (Advisor) masing-masing. Jangan risau. Senior pun ramai. Apa lagi ek? urm Kalau ada apa2 soalan boleh pm dekat Fb or...

Z.U.F.F.A

LIKE A BOSS Assalamualaikum. Hari Ahad yang mulia ini saya nak ceritakan pasal my new superb branded (branded ke) gang. Yeah. Start form 4 ni lah kami baru mula rapat. Kalau tahun-tahun sebelumnya, kami saling tidak mengenali atau lebih detail lagi tak rapat langsung. Dalam cerita keakraban kami ni, kami siap tempah baju gang. Woah! Itu semua kerja FIZA . Dia yg rancang baju. Saya dan lain-lain hanya tukang membeli. Cerita pasal Z.U.F.F.A. It stands for Z: ziqah, U: umi , F: fika . F: fiza dan A: aina . Saya berharap hubungan persahabatan kami ini berkekalan hingga syurga. Insya-Allah. Masa ujian tara hari tu, dengan berkat sokongan mereka, saya dapat habiskan 400 meter. Yelah saya tak pernah berlari 400 meter.  I'm very sure that every single person in this world have this kind of friendship. Even saya ada kawan baru, saya tetap tidak pernah lupa dengan semua orang yg pernah menjadi sahabat saya dan mereka akan sentiasa menjadi sahabat saya.