Skip to main content

Aku gilakan Kamu !


Macam itu lah agaknya bapak aku akan tersengih bila aku cakap aku nak Polaroid Camera kan? Appa~ Nak Polaroid Camera! Ada satu cara je kalau aku nak barang yg aku nak, eh? Iaitu dengan cemerlang dalam peperiksaan yg besar. hihi

Masa UPSR, dapat handphone. Masa PMR, first time in my life pegang android. Android je. Now, SPM, aku akan buat sungguh2 demi Polaroid Camera. Itu reason kedua, reason pertama mestilah aku nak banggakan ayah ibu aku. Aku anak first tau.

Apa2 yg berlaku, aku yg first akan rasa. Aku lah anak yg pertama masuk sekolah. Akulah yg pertama ambil UPSR. Akulah yg pertama ambil PMR. Akulah yg pertama dapat hidup sebelum adik2 aku yg lain. 

So, aku harap SPM ni, sama seperti masa UPSR dan PMR yg lepas, aku tidak akan mengecewakan ayah ibu aku. Aku tak pernah nampak ayah aku menangis sebab aku cemerlang but I know dalam hati ayah aku "ahsduanreiwrjkfuwdj". Maybe not, aku  je yg perasan. Tapi terang dan nyata, mak aku nangis.

heyh, aku tak suka tgk ibu aku nangis even nangis kegembiraan. =( 

  

Dan here are some polaroid pictures. Tadaaahhhh~

  
 

Let's meet in the future BABY! uhlala

Comments

Popular posts from this blog

Bachelor of Computer Science (Hons) Multimedia Computing - UiTM Jasin

Assalamualaikum! Tahniah kepada rakan-rakan degree dengan result exam yang hari tu tuu. Saya punya result berubah 0.01 je daripada sem lepas punya. HAHAHAHA kelakarkan. My last post is about penerapan UiTM, and this post is about me getting into the fifth semester of my degree's journey. OMG time flies so fast. So, taking this course has been my goal since Diploma because i like multimedia. Photoshop, Flash, Premiere Pro, etc. Yes, in degree we did learn and explore more about the software. I used Blender to create a mushroom, a city and stuff. It is my thing and I don't regret this. People ask if we need to be excellent in drawing. Nahh, I am a bad illustrator. My sister is such a great illustrator. She can draw any vector shape. She does not know how to draw a scenery. For me, taking this course is you have to play with your creativity and hardwork because a good outcome wont come without it. I am myself is not a creative person at all. To compare this course with oth...

CS110 Sains Komputer

Hello2 semua! Hari ini saya nak bagi talk pasal Diploma Sains Komputer. Because I met so many juniors on Twitter. But tak dapat lah interview sorang2 kan. Kalau dia orang bijak, dia orang lah approach kita. Kan? So, I'm going to start with plan of study.  Well, so if you guys take a look on the pictures above, korang tahu lah subject apa yang korang akan ambil. Semester 1 - 3 memang kena koku. haha Nasib baik saya lepas koku sem 1 and 2, kalau tak repeat koku lah jawabnya. Confession: Saya repeat paper MAT133.   malunyaaaa haha abaikan unpopular confession tu. Apa lagi ek. hah! Masa sem 1 subject killer adalah Account. Sem 2 pulak Economy. Sem 3 pergh pergh pergh Management. OTL *le cries* Sem 4 and 5 dah tak ada subject macam tu. Macam tu paham kan? Hah... Nanti ada subject elective. Ni semua kau orang akan didedahkan oleh PA (Advisor) masing-masing. Jangan risau. Senior pun ramai. Apa lagi ek? urm Kalau ada apa2 soalan boleh pm dekat Fb or...

Z.U.F.F.A

LIKE A BOSS Assalamualaikum. Hari Ahad yang mulia ini saya nak ceritakan pasal my new superb branded (branded ke) gang. Yeah. Start form 4 ni lah kami baru mula rapat. Kalau tahun-tahun sebelumnya, kami saling tidak mengenali atau lebih detail lagi tak rapat langsung. Dalam cerita keakraban kami ni, kami siap tempah baju gang. Woah! Itu semua kerja FIZA . Dia yg rancang baju. Saya dan lain-lain hanya tukang membeli. Cerita pasal Z.U.F.F.A. It stands for Z: ziqah, U: umi , F: fika . F: fiza dan A: aina . Saya berharap hubungan persahabatan kami ini berkekalan hingga syurga. Insya-Allah. Masa ujian tara hari tu, dengan berkat sokongan mereka, saya dapat habiskan 400 meter. Yelah saya tak pernah berlari 400 meter.  I'm very sure that every single person in this world have this kind of friendship. Even saya ada kawan baru, saya tetap tidak pernah lupa dengan semua orang yg pernah menjadi sahabat saya dan mereka akan sentiasa menjadi sahabat saya.