Skip to main content

Cara nak lepaskan stress

Assalamualaikum sume~ ari nie Nur nak kongsi cara lepaskan stress~
hai.. Nur nie mude lgi dah stress.. spew kte mude2 x leh stress..

byk faktor pelajar skunk stress... contohnyew:
-pelajaran
-kerja rumah
-rakan
-cuaca
-persekitaran

byk gak cara nk lepas kan stress..
-klo Nur stress first.. Nur angkat wuduk..
-klo msih lgi skit hati tu.. Nur tros mandi.. cry in the shower..
-seriously.. mmg berkesan.. klo geram lgi.. Nur tumbuk2 dinding tu.. (khusus utk org yg blajar martial arts cam Nur)
-klo korang x nk mandi.. leceh .. korang bsoh tandas umah korang tu~ Nur pernah buat.. mmg bersih.. tpi alamtnyew Nur basah.. haha..
-cara lain.. Nur pernah uat msih kecik2 dulu.. lompat ats katil smpai berpeluh giler2.. pastu tumbuk tilam x pon bantal..
-nie kwn yg cadangkan.. sapu satu rumah... biar clean umah.. dlm mahupon luar.. daun2 kering kasik buang..
-sblom terlupew.. jerit sekuat hati dgn syarat telekop kan muka dgn bantal nanti x psal2 penampar dri emak..
-klo rjiin kuar.. pergi tepi sg. nyanyi !!!!!!!
-balik kpd ambil wuduk.. kite buat solat sunt.. miintak tenang hati.. most important ... K.H.U.S.Y.U.K

itu jew nak kongsi.. hehe..
S.A.L.A.M

Comments

Popular posts from this blog

Bachelor of Computer Science (Hons) Multimedia Computing - UiTM Jasin

Assalamualaikum! Tahniah kepada rakan-rakan degree dengan result exam yang hari tu tuu. Saya punya result berubah 0.01 je daripada sem lepas punya. HAHAHAHA kelakarkan. My last post is about penerapan UiTM, and this post is about me getting into the fifth semester of my degree's journey. OMG time flies so fast. So, taking this course has been my goal since Diploma because i like multimedia. Photoshop, Flash, Premiere Pro, etc. Yes, in degree we did learn and explore more about the software. I used Blender to create a mushroom, a city and stuff. It is my thing and I don't regret this. People ask if we need to be excellent in drawing. Nahh, I am a bad illustrator. My sister is such a great illustrator. She can draw any vector shape. She does not know how to draw a scenery. For me, taking this course is you have to play with your creativity and hardwork because a good outcome wont come without it. I am myself is not a creative person at all. To compare this course with oth...

CS110 Sains Komputer

Hello2 semua! Hari ini saya nak bagi talk pasal Diploma Sains Komputer. Because I met so many juniors on Twitter. But tak dapat lah interview sorang2 kan. Kalau dia orang bijak, dia orang lah approach kita. Kan? So, I'm going to start with plan of study.  Well, so if you guys take a look on the pictures above, korang tahu lah subject apa yang korang akan ambil. Semester 1 - 3 memang kena koku. haha Nasib baik saya lepas koku sem 1 and 2, kalau tak repeat koku lah jawabnya. Confession: Saya repeat paper MAT133.   malunyaaaa haha abaikan unpopular confession tu. Apa lagi ek. hah! Masa sem 1 subject killer adalah Account. Sem 2 pulak Economy. Sem 3 pergh pergh pergh Management. OTL *le cries* Sem 4 and 5 dah tak ada subject macam tu. Macam tu paham kan? Hah... Nanti ada subject elective. Ni semua kau orang akan didedahkan oleh PA (Advisor) masing-masing. Jangan risau. Senior pun ramai. Apa lagi ek? urm Kalau ada apa2 soalan boleh pm dekat Fb or...

Z.U.F.F.A

LIKE A BOSS Assalamualaikum. Hari Ahad yang mulia ini saya nak ceritakan pasal my new superb branded (branded ke) gang. Yeah. Start form 4 ni lah kami baru mula rapat. Kalau tahun-tahun sebelumnya, kami saling tidak mengenali atau lebih detail lagi tak rapat langsung. Dalam cerita keakraban kami ni, kami siap tempah baju gang. Woah! Itu semua kerja FIZA . Dia yg rancang baju. Saya dan lain-lain hanya tukang membeli. Cerita pasal Z.U.F.F.A. It stands for Z: ziqah, U: umi , F: fika . F: fiza dan A: aina . Saya berharap hubungan persahabatan kami ini berkekalan hingga syurga. Insya-Allah. Masa ujian tara hari tu, dengan berkat sokongan mereka, saya dapat habiskan 400 meter. Yelah saya tak pernah berlari 400 meter.  I'm very sure that every single person in this world have this kind of friendship. Even saya ada kawan baru, saya tetap tidak pernah lupa dengan semua orang yg pernah menjadi sahabat saya dan mereka akan sentiasa menjadi sahabat saya.