TERJAH SINI

Shocked

Aku keluar dari bilik untuk ke tandas. Usai aku mengerjakan kerja yg patut, aku keluar dan ibu mendatangi ku dan bercakap dengan nada perlahan kepada aku ''Uteh meninggal.'' Aku seakan terkejut ''Uteh? Bila?'' Ibu sudah bergelinang air mata. Aku tidak merasa sedih sangat tapi Uteh itu kakak kepada ibuku. 

Ibu terus menyarung tudungnya untuk ke rumah nenek di kampung. (kampung tu dekat je dengan taman aku)   Nak saja aku peluk ibu tapi ibu sudah ingin bergegas ke rumah nenek. Ibu telah memberitahu ayah dan ayah berkata mungkin mereka akan ke Mersing (tempat tinggal Uteh). 

Tiba-tiba terdetik di hati aku, ''Allah, Uteh masih ada lagi seorang anak yang muda lagi usianya.'' Aku merasakan air jatuh di pipi ku. Uteh sudah lama sakit. (sakit apa? SULIT ) Aku berdoa agar Uteh diletakkan di kalangan orang-orang yang beriman. Pak Uteh, bersabarlah. Sesungguhnya Allah sentiasa bersama orang yang sabar.

1 comment:

Nisha said...

Jom Join! 28 hadiah menarik! Top refferal akan mndapat Rantai Moustache dan HADIAH PILIHAN SENDIRI! Let's Join! :D http://hadiahbintangjatuh.blogspot.com/2013/07/segmen-simple-giler-by-anis.html